Performanta medicilor si a asistentilor medicali – verificata timp de o luna

Performanta medicilor si a asistentilor medicali – verificata timp de o luna

Activitatea cadrelor medicale este analizata, in aceste zile, pe baza unor criterii de evaluare a performantelor, publicate in Monitorul Oficial la inceputul lunii in curs, printr-un ordin de ministru. In functie de calificativele primite, medicii si asistentii vor putea avansa in grad.

Purtatorul de cuvant al Ministerului Sanatatii, Oana Grigore, a declarat ca rezultatele evaluarii nu vor duce la diminuari salariale ori la reduceri de personal, ci vor fi luate in calcul la avansarea in grad a cadrelor medicale. Astfel, daca un asistent sau un medic vor primi calificativul „Nesatisfacator”, vor ramane pe aceeasi treapta, neputand accede la un grad superior. Pe de alta parte, cu ajutorul acestor criterii, ministerul doreste sa aiba o imagine de ansamblu asupra gradului de pregatire al cadrelor medicale.

Notati de la 1 la 5

Medicii si asistentii vor fi notati cu note de la 1 la 5, corespunzatoare calificativelor: intre 1 si 2 – „nesatisfacator”, intre 2,01 si 3,50 – „satisfacator”, intre 3,51 si 4,50 – „bine”, iar intre 4,51 si 5,00 – „foarte bine”.

Printre criteriile de care se va tine cont, se numara cunostintele si experienta profesionala, promptitudinea si operativitatea in realizarea atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului, calitatea serviciilor executate. Totodata, potrivit Ordinului de ministru 1229, cadrele medicale vor fi punctate si in functie de receptivitatea si disponibilitatea de a depune efort suplimentar, cat si de disciplina si obiectivitate. Puncte mai multe vor primi cei care se implica intens in folosirea echipamentelor si materialelor medicale, cat si cei care dau dovada de initiativa si creativitate la locul de munca. Reprezentantii ministerului nu au putut insa sa exemplifice, concret, ce inseamna „creativitate” intr-un spital.

Evaluari pana in 5 septembrie

Purtatorul de cuvant al Directiei de Sanatate Publica (DSP) Salaj, Mihai Cheseli, ne-a declarat ca toate criterile mai sus amintite au fost aprobate prin Ordinul 1229/2011, urmand sa fie evaluat personalul contractual din sistemul sanitar, respectiv personalul contractual din aparatul propriu al Ministerului Sanatatii, din cadrul serviciilor publice deconcentrate, din unitati sanitare publice, precum si din cadrul celorlalte institutii publice din reteaua Ministerului Sanatatii. “Are calitatea de evaluator: persoana care conduce sau coordoneaza compartimentul in cadrul caruia isi desfasoara activitatea cel cu functie de executie evaluata, precum si persoana de conducere ierarhic superioara potrivit structurii organizatorice a unitatii sanitare publice, pentru persoanele de conducere”, a declarat purtatorul de cuvant al DSP Salaj.

Potrivit sursei citate, pentru spitalele al caror management a fost transferat catre autoritatile administratiei publice locale, criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale se stabilesc si se aproba prin act administrativ emis de acestea.

Evaluarea performantelor individuale ale personalului contractual pentru anul 2010 se va face in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Ordinului 1229/2011 publicat in Monitorul Oficial la 5 august 2011.

Leave a Comment